måndag 2 juni 2008

Veckans utmaning igen


Helt enkelt ett kort utifrån en skiss, som såg ut såhär:



En skojig skiss att utgå ifrån.
Jag inspirerades av den vågiga kanten, men gjorde den "övervikt" och gjorde den som en öppning. Att göra det vågiga fick mej att inviga mitt nyaste verktyg, en sån där "notch... blablabla-grej-tool". Kommer inte ihåg vad den heter (och orkar inte gå upp och titta efter vad det står på den)!!! *S* Texten satte jag på små kort som jag i sin tur satte fast med häftkuddar, för lite djup. Texten heter Phoebe. Färglade fårstämpeln med akvarellpennor. En bit papper från den rosa swappen, tror jag. Baksidan är grön, så den använde jag till text-korten. Hjärtdekorationerna är brads, från Panduro tror jag.

Tja... det var väl det hela...


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Phu vad varmt det är,men vi får INTE klaga.Jätte gulligt får kort.Så fiffigt med just ordet "får",lika käckt som ditt Kokort.

    Ha,det gott!

    SvaraRadera
  2. Hahaha...
    Vilket tufft kort.
    Kram

    SvaraRadera
  3. åh vad fint kortet blev efter skissen ..

    SvaraRadera
  4. Så fint kort....
    Letar efter julkort jag , men inget här inte;).
    Dotra åkte iväg till Västerås så det blev inget familjepyssel nu på em. Får sätta mig lite själv sen....

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  5. JÄttefint! Rolig text;D

    Malin
    http://majamelon.blogg.se

    SvaraRadera