onsdag 28 januari 2009

LOVE i brunt

Ingen har väl kunnat missa att jag gillar brunt... och vem har sagt att alla AllaHjärtans-kort måste vara röda och rosa?! Nog går det lika bra med en svart kortbas och papper i brunt och blått?! Jag tycker det iallafall.

Här har jag gjort ett kort med Z-vikning. Inte komplicerat alls, men ser lite mer "avancerat" ut än ett vanligt dubbelvikt kort.
Den bruna texten på framsidan har jag stämplat och embossat med pulver
som doftar choklad(!). Jätteläckert! Även texten inuti kortet är embossad med samma pulver.
Alla papper utom det med texten (som är spillpapper) är ur BasicGreys kollektion och väl samstämda i färgerna. Jag tycker mycket om dem.
Tre små guldfärgade brads har jag dekorerat med och lägg gärna märke till placeringen av dem, jag har satt dem i lite olika hörn och på så sätt fått dem i ytterhörnen på framsidan, när kortet är ihopvikt.
Organzaband genom öljetterna på framsidan och så två phototurns, som håller ihop det hela.

Utfällt ser kortet ut såhär.
Organzaband även på "sidan 2".
På baksidan av "textkortet" har jag monterat en bit av det randiga pappret, men det syns inte på bilden.
I hörnet på "insidestextrutan" har jag stansat ut ett litet hjärta med en hörnstans från Clas Ohlson.

Detalj där man ser lite av bandet.


Baksidan.

4 kommentarer:

  1. Åhhh va läckert kort!!!. Gillar bakgrundsstämpeln... Så snygg.

    Kramizzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  2. Vilket kort det är sååå fint! Inte behöver det vara rosa eller rött. Ditt kort är ursnyggt! Kram

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt kort! Och inte måste det vara i rött inte, det här var jättesnyggt. Och jaha... då har jag en ny vikning som jag vill prova ;) Embossingpulver som luktar choklad??? Bara det inte blir dregelfläckar på kortet :)

    Tack för omtanken i min blogg!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det här kortet gillar jag.Är också väldigt betagen i lite bruna toner.
    Hoppas nu att vi får det kul ihop när vi skall börja "jobba"?

    Tack för din hälsning!

    SvaraRadera