lördag 25 juli 2009

Vilken vacker vy!

Hobbyhusets sommarspurt fortsätter, men är nu inne på tredje och sista etappen. Här är mitt absolut sista bidrag, en LO som är inspirerad av ett foto på ett ankare. Min association blev ankare = båt = den här bilden, som är tagen på Gran Canaria i mars förra året.

Färgerna stämmer inte riktigt överens med verkligheten, bakgrunden är mycket mera varmbrun, här ser den nästan svart och trist ut. Även det mönstrade, som jag klippt ut ur ett mönstrat ark, är varmare i färgerna.

Fotot sitter på en matta av naturpapper, som jag rullat in över kortsidorna, som en pergamentrulle, och chalkat kanterna på. Jag har också sytt lite korsstygn med floss. Inte så enkelt när man, som jag, inte hittade någon NÅL! Fick göra hål och försöka trä flossen genom dessa... det tog en stund, vill jag lova *S*
Runtom hela LO-n har jag limmat ett snöre med en knut, vilket jag också tycker förstärker "båtkänslan" lite.
Rubriken är utstansad med Quickutz Phoebe och Finale Grand.

För att inte allt skulle bli så platt har jag satt lite dekorationer på det mönstrade pappret, som "följer mönstret". Svamligt, men titta på detaljbilderna nedan, så förstår du nog vad jag menar??

I ena sidan går snöret under det mönstrade pappret, såhär.


Korsstygnen.

I mönstret finns fjärilar och blommor, som jag valt att "plocka fram" på det här sättet.

2 kommentarer:

  1. Såå vacker! Korsstygnen fick du till otroligt snyggt och prydligt - tror inte jag kan sy så snyggt MED nål, hehe! :-D

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt. Tror dig: korsstygnen tog nog sin lilla tid.
    Gillar färgerna.. Sååå du;)!

    Kramizzzzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera