onsdag 25 november 2009

Beställningskort igen!

Beställningskort kan vara riktiga utmaningar, minsann!
Jag fick en fråga om jag kunde göra ett kort till en tjej som fyller 20 och är intresserad av datorer och dataspel. Tja... jag kan ju alltid försöka. Men VAD gör man?! Jag började med att leta lite clipartbilder på internet... skrev ut och ritade av på akvarellpapper och färglade i enbart bruna nyanser med tombowspennor. Resultatet ser ni ovan.


Sen monterade jag ihop alla småkorten till ett vattenfallskort. Satte ett par siffror i hörnet (utstansade i Phoebe med tången), band, brads...

Sen tog jag fram emossingdynan och -fönen och embossade HURRA på baksidan av varje litet kort.


Och när man har dragit ut hela "vattenfallet" kommer grattishälsningen fram.



Insidan.

Kanske inte så smart att fota ett ljust kort på vitt underlag... men jag tror ni ser ändå?

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Det grattiskortet är helt suveränt.Det finns som sagt massor att hämta på internet.Och du fann precis rätt!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefint ju... ska spara idén... Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  3. Verkligen jätteläckert kort!

    SvaraRadera