fredag 18 februari 2011

Dopkort med motiv från PhunnyFace

Det är flera dop på gång just nu. Här har jag gjort ett kort till lille Otto. Namnet är utstansat med quickutz och bokstäverna har jag lackat med 3D-lack för extra effekt. På blommorna och nallen har jag lagt lite glitter, som tyvärr inte syns så bra på bilden.

Motivet på framsidan heter MyTeddy och kommer från PhunnyFace...


.... liksom motiven på insidan.

Jag gillar den här kortvikningen, som man viker ut i flera steg. Här finns plats för givarna att skriva sin hälsning.



Sen kan man vika ut kortet en gång till och då blir det såhär. På tagsen står pojkens namn och på baksidan har jag textat litegrann om varje namns betydelse.



Och så en fin baksida, förstås!

6 kommentarer:

  1. Jättegulligt kort och skoj kortvikning! Den ska jag prova på någon gång.

    SvaraRadera
  2. Åh, så många vackra alster du gjort sen jag tittade på din blogg senast!!
    Gillar speciellt tagsen med namnen och dess betydelse - så välarbetat.

    SvaraRadera
  3. Men guuuu, vilket smart kort! :-)

    SvaraRadera
  4. Korten du gör blir så fiiina.
    Det är alltid lika roligt att titta in. Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Oj så fint och annorlunda dopkort! Jättegulligt!

    SvaraRadera
  6. Här svämmar det förstås över av alla dina alster! Hur hinner och orkar du?? Jo jag vet... det är roligt... men tid kan du inte tillverka eller hur? Jättefina kort gör du i alla fall!
    ha det gott och klia fröken Ida!

    SvaraRadera