torsdag 19 maj 2011

Två "snabba"

Ett dopkort av samma modell som ni sett flera gånger tidigare. Men får man en beställning på "ett sånt, likadant", då får man ju göra just det.




Första insidan...




... och när man viker ut sista sidan blir kortet såhär. Barnets namn på tagsen.

Är du nyfiken på själva vikningen? Kika in i Phunnyface-bloggen, där berättar jag enkelt hur man gör.




Ett kort som skulle vara klart från den ena dagen till nästa... puh! Jag är verkligen inte någon "snabb-scrappare", men om jag igen gör ett "likadant" kort som jag gjort tidigare, så behöver jag ju inte fundera över upplägget iallafall. Och då går det en liten, liten aning snabbare.





Ett trishutter-kort är det och de är ju väldigt effektfulla, trots att de inte är så svåra att göra alls.




Båda korten har stämpelmotiv från Phunnyface.

4 kommentarer:

  1. Vilka läckra kort! Gillar vikningen på det första ...

    SvaraRadera
  2. Snälla Nela! Jag hade så när glömt själv... åtminstone att det ju faktiskt är fredag i morgon! Jag ska vaka som en hök över brevlådan i morgon!! Spännande blir det!

    SvaraRadera
  3. Så sött det översta va,
    nallestämpeln va jätte söt.
    Det andra kortet va jätte snyggt.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Alltså... två snabba!?!? Vad är snabbt för dig!? Jag tycker korten är helt fantastiska å skulle ta mig minst två timmar att göra - per kort!!
    Kram

    SvaraRadera