måndag 5 september 2011

En resedagbok

Just IDAG fyller lille Alfred 6 månader. Tänk, att det är ett halvår sedan han kom till världen... och bara 2½ vecka kvar innan han ska åka på sin första utlandsresa(!).

Jag har gjort en liten dagbok till honom (den är 12x21 cm, ungefär), där hans föräldrar kan klistra in några foton och skriva lite om vad som händer.

Hittade ett roligt papper med sand, snäckor och stenar... passar ju perfekt!


Första uppslaget.

På det sista har jag bundit in en plastficka också. Där kan man stoppa små minnessaker, kanske en flygbiljett, nåt kvitto...

Baksidan.

Och som ni ser har jag fått användning för min BIA också. Det händer inte alltför ofta.

5 kommentarer:

  1. Ligger efter lite i din blogg, märker jag, men nu har jag tittat igenom allt fint jag missat.
    Vilken bra idé att göra en dagbok till Lillkillen som han kan titta i när han blir äldre!

    SvaraRadera
  2. Vilken din resedagbok!

    Idag postade jag en RAK till dig! Jag hoppas att du kommer få användning för sakerna!

    SvaraRadera
  3. Roligt sätt att spara minnen! :)
    Jättefint album!

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart minne att ha som vuxen! Superfint album! Härligt med fickan att ha minnessaker i!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera