fredag 10 augusti 2012

Litet kort

Om man får en stor present kan kortet vara lite mindre, eller hur? Den här tjejen får en resa till Mallorca(!) så jag har gjort hennes lilla kort med lite resetema.

På framsidan en bit papper med flygplan på och en specialtillverkad biljett från ROX Stamps. Man kan få dem med vilken text man vill och det ger ju såna fantastiska möjligheter! Gillar verkligen den här med precis rätt text och så "Augusti 2012" på kanterna. Helt perfekt.

Visst är den super?!

Även om kortet är litet, så blir det lite större när man öppnar det.

Till vänster ser det ut såhär. Drinken är en stämpel jag har haft i mina gömmor länge och alldeles glömt bort tillverkaren på, men texten är från ROX.


Man kan vika upp flärpen och där under finns plats att skriva vem kortet är ifrån. Det väldigt passande stämpelmotivet här kommer från Phunnyface.

Till höger i kortet...

... finns en tag att dra upp.

Den ser ut såhär på baksidan. Grattiscirkeln från ROX är precis lagom i storlek.

På baksidan finns min personliga stämpel. Den här gången har jag bara stämplat den på rätt ställe på det flygplansmönstrade pappret och därigenom fått ett motiv mitt i den.

5 kommentarer:

  1. Så himla snyggt, vilket härligt litet albums kort!

    Önskar dig en trevlig helg!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Det här kortet hade inget slut........vilken rolig vikning, det bara fortsätter och fortsätter och går och dra upp på olika ställen = så kul och fint!!
    Härligt att du kunnat göra temat så himla bra efter presenten! Mycket fint med den perfekt anpassade biljetten, så kul med sånt =)
    Mycket imponerande kort!!
    Hoppas du få en härlig helg!
    Kram från mig!!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kort med många små gömmer här och där super läckert.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  4. Det er så fasinerende å se alle de flotte, og forskjellige, kortene du tryller frem! Dette var kjempefint, og så enkelt, egentlig. :)
    God helg!

    SvaraRadera
  5. WoW! Dette var et stilig kort! Skjønner ikke hvor du får alle ideer fra. Kjempefint tema-kort, med bretting, tag, og utstansede panel foran og bak. Dette må jeg nok prøve meg på. Du er så flink, Cornelia! ♥

    SvaraRadera