fredag 28 december 2012

Grabbarnas grejor

Även idag har jag haft besök i pysselrummet. Grabbarna har pysslat så jag själv inte haft en chans att ens klippa ut ett stämpelmotiv åt mej själv *S* Vilken sida av bordet man ska sitta vid är också en mycket viktig fråga och en källa till konflikt... bästa sidan är där jag brukar sitta... Vi löste det med att ställa en klocka på var 30:e minut och då var det sidbyte i "pysselfabriken"... *S*

Almanackan ovan har Emil gjort åt sej själv. Det är som synes en Geocahing-kalender. Han ska ringa in datumen på almanacksbladen, när han hittar en cach. Den låååååånga listan till höger kan förstås dras ut och där har han stämplat en journalingstämpel ett stort antal gånger och där ska allting antecknas. Geocachar har nämligen namn... ja, alla detaljer ska stå där. "Mönsterpappret" på framsidan är en cach-karta över centrala Sundsvall, utskriven från internet.

Och hela härligheten är konstruerad så att den kan stå upp på ett skrivbord eller nåt.

Johan gjorde ett grattiskort till kusin Alfred, som snart fyller 2. Han ville absolut ha den här "tonåringen", som han kallade stämpeln, på framsidan. Stämpeln är från Phunnyface. Färglagt har Johan gjort med  tombowspennor. Sen har han valt textstämplar och skrivit för hand också.

 Egentligen vet jag inte om jag får visa det här, men han sa att jag skulle lägga ut hans grejor i min blogg.

Johan hann också med att göra en LO efter en skiss. Både den här och Emils almanacka är gjorda till Svensk Scrapbookings Nyårsscrapp, som pågår just nu.

2 kommentarer:

  1. Helt klart är att du fått kraftig konkurrens av världsduktiga killar i ditt scraprum!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du alldeles rätt!
      Tack för att du tittar och skriver!

      Radera