fredag 25 januari 2013

Till en trummis

Beställningskort till en 20-årig kille. Önskemålet var att det gärna fick finnas en ficka för pengar eller presentkort. Jag vet att mottagaren spelar trumma och att musik är hans stora intresse, så jag fick en idé om att istället för ficka i kortet på vanligt vis, bygga en liten öppningsbar trumma.

Jag använde mej av en liten Pringlesburk och klädde in den med samma silverpapper som jag sedan gjorde det tillhörande kortet med.

Lite trixigt är det att öppna trumman när jag satt den bredare kanten i svart på locket, men det går! Och inuti trumman är det gott om plats för både slantar och kanske lite godis också.

Båda stämplarna på den här bilden kommer från ROX.

Rött, svart och silver är en snygg kombination tycker jag, men dekorerade ändå ganska sparsamt. Inbillar mej att det inte behöver vara så mycket krimskrams på kort till unga killar *S*

Min personliga stämpel och den roliga texten är såklart också från ROX.

7 kommentarer:

  1. Vilket underbart kit - genomtänkt tema och färger tycker jag.
    Hade samma färgtema när jag gjorde ett konfirmationskort till kusinen i våras - gillar den färgkombon!
    Ha en skön helg
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé och perfekt present. Kul när det finns ett så tydligt tema.

    Du frågade om mitt kortställ på Allt om Scraps sida. Jag fick kortstället när en vän till mig tyvärr fick lägga ner sin inredningsbutik. 15*15 korten passar perfekt i stället. Tur ska man ha ibland.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du får din snilleblixar du och träffa mitt i som vanligt!!
    Krya på dig och ha en härlig helg (med mindre hosta)
    Kram

    SvaraRadera
  4. ja som Bibbi skrev, snilleblixt verkligen. Så tufft och läckert färgoch pappers val

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt kort och burk som passar utmärkt till en ung kille!

    SvaraRadera
  6. Så utrolig kult! Du er herlig kreativ :)
    Likte godt fargene, gjennomført denne her!

    SvaraRadera
  7. stilrent och såå snygggt :D

    SvaraRadera