fredag 15 mars 2013

Kort-O-Mania omgång 5

Så var det då dags att visa veckans bidrag till Kort-O-Mania på norska scrapping.no. Uppgiften var helt enkelt att använda vimplar, så jag passade på att kombinera tävlingsuppgiften med en beställning jag hade.

Kortet är, som synes, till en basketspelande tjej som fyller 12 år just idag.

Kortet är inspirerat av min DT-kompis Päivi hos Phunnyface. Den lite kortare framsidan med stjärnan är hennes idé. Ett enkelt sätt att ge kortet ett lite annorlunda "stuk", men eftersom jag valt att låta klubbmärket sticka ut lite i nederkanten på kortet fick jag stötta upp det lite med en lagom stor burk, för att kunna fotografera det på ett vettigt sätt.

Sen funderade jag lite... här väljer man med stor omsorg ut ett vackert papper med stjärnor i mönstret och väldigt passande för ändamålet. Och SEN... den döljer man det i stort sett helt och hållet med hjälp av motiv, utstansade figurer, dekorationer och jag vet inte allt *S* Nån som känner igen sig?!

Insidan har fått stämplar från ROX Stamps (utom den längst ut till höger, som är ur mina egna gömmor, med okänd tillverkare).

Bakifrån ser kortet ut såhär. Min personliga stämpel från ROX har fått en text från en biljett från samma tillverkare i mitten.

Kortet kom på andra plats i veckans final och jag glädjer mej återigen till en topplacering! Så skojigt!!

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint du producerar här inne! Hinner ju inte med att titta på allt.. ;) Detta kortet är helt underbart.. Fint med vimplarna, och baskettjejen passar ju perfekt.. Gillar stjärnan med..

    Ha en trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. wow! Detta kort skulle kunna passa min dotter, så coolt gjort

    SvaraRadera
  3. Så snyggt! Vilka härliga detaljer och välarbetat som alltid.
    Ha en skön helg.
    Kram Atti.

    SvaraRadera