måndag 1 juli 2013

Mitt "100:e" kort för i år

Detta är mitt etthundrade kort för i år. Och då räknar jag inte t ex inbjudningskort eller kort till barnbarnen som mer än ett... alltså såna kort som är "typ likadana". Så egentligen har jag gjort fler än hundra kort, men detta nummer 100!

Det är ett tack-kort som jag själv ska skicka till en förtjänt person, ett chokladkort. Det är dessutom gjort efter veckans kortskiss hos scrapping.no.

Här är skissen jag utgått ifrån. Jag har vänt lite på den, men annars följt den ganska noga.

 Det är ett väldigt "ROX-igt" kort, där både texten och den här fina lilla fågelburscharmen kommer ifrån.

 Textovalen och fågelburen är monterade med 3D-kuddar.

Kortet är ett chokladkort och till fönstret som visar chokladkakan har jag använt helt vanlig OH-plast. Runom är det halvpärlor på tråd, återigen från ROX, liksom den härliga chokladtexten på motstående sida.

Kortet har jag ingen mall till, utan "bygger" helt enkelt en ask som passar till vald chokladkaka och sätter sen på en framsida. Enkelt.

Och slutligen... här är kortets baksida. Den översta stämpeln är en av de allra, allra nyaste från ROX och så är det min personliga stämpel. Den lilla textstämpeln inuti är dock ur mina egna gömmor.

Japp. Det var mitt etthundrade kort, det. Och nu återstår halva året. Undrar hur många det blir innan 2013 är slut?!

7 kommentarer:

  1. Ljuvligt kort! Gillar färgskalan och upplägget. Smakfullt dekorerat. Fina texter och den nya...den fastnade jag för. Fastnar även för din idé med OH-plast så chokladen syns. Får man kanske lifta den? Ha de bra och så väntar vi på resultat på antal kort när året är slut ;
    kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart att du får lifta! Idéer är till för att "stjälas"!
      Tack för goda ord!

      Radera
  2. Grattis till ditt 100 de kort Tyckte det var så snyggt så vackert och stilrent.

    Sen satt jag en lång stund och tittade på ditt pyramidkort .... helt fantastiskt så vackert det var så glad din arbetskamrat måtte ha blivit för det. Alltid lika personliga och fina med många fina textstämplar. Du är så himla duktig och hos dig blir man alltid lika inspirerad.

    Sen har jag en hälsning tillbaka till dig från Anna-Lena hon blev så glad och snopen när jag framförde den.
    Men jag hade en underbar dag i Örkelljunga och shoppade loss ordentligt.

    Ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera
  3. Oioioi igjen! Fantastisk flott! Elegant og vakkert, helt nyydelig!
    klem Unni

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort & alla fina stämplar.
    Tror att jag måste lägga in en beställning hos ROX.

    Många sommar kramar till dig.

    SvaraRadera
  5. Så fint chokladkort! Gillar dina textstämplar och det fina pärlbandet runt fönstret. 100 kort!! Du är otroligt flitig. Alltid lika kul att kika in här.. Nu ska jag kika på dina pyramidkort också.. Spännande.

    Kram Anna

    SvaraRadera