torsdag 14 november 2013

Scrappa Loss - november

Scrappa Loss har en novembertävling med jultema. Jag har skapat detta julkort till den. Motivet är faktiskt tre små nissar som jag har maskat ihop till ett och samma. Hur jag har gjort ser du längre ner i detta inlägg.

Här är skissen man skulle utgå ifrån. Jag har följt den ganska noga, men bytt ut cirkeln till vänster mot några snöflingor.

Kortets insida. Enkelt, men ganska fint. Stämpeln till höger är från ROX.

Och så baksidan då, i sedvanlig stil.


Så här gör jag när jag maskar ihop flera stämpelmotiv till ett:

Så här gör jag när jag maskar ihop flera stämpelmotiv till ett.

Först stämplar jag den stämpel som ska vara "längst fram". Jag stämplar alltid på akvarellpapper, eftersom jag färglägger med vattenbaserade tombowspennor (funkar som Tim Holtz' distress markers).

När jag gjort mitt stämpeltryck stämplar jag av överskottsfärgen på ett vanligt kopieringspapper och klipper ut detta motiv.

På baksidan av det utklippta motivet stryker jag på lite nonpermanent lim. På bilden har jag färgat in "pluttarna" lite för att de ska synas bättre. Annars är limmet genomskinligt.

 Fäst det utklippta motivet precis på det stämplade.

Och stämpla sedan de andra två motiven lite "omlott" med det första, ovanpå det utklippta.

Ta till sist bort det utklippta motivet och ditt motiv är färdigt att färglägga!

 Och så här ser det här motivet ut i färdigt skick!

10 kommentarer:

  1. Men vilket mysigt julkort! De här tre nissarna passar verkligen så perfekt ihop maskade :) Härlig färgläggning. Håller tummarna för dig i ScrappaLoss utmaningen :)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Såååå läckert julkort, me like:)) Läckert när man maskar ihop stämplar. Man kan ju göra hur mycket som helst, men det tar ju ett tag när man ska klippa ut alla stämplar.
    Söta stämplar och så fint färglagt:) Läcker insida med fina texter:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Jösses så smart det var att göra så där med stämplarna, kan ju bli hur långt som helst! Ja du gör verkligen fina kort.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint julkort!! Härliga små nissar som du färglagt så fint.. Lycka till i tävlingen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så super fint,
    kul att du vill vara med i scrappa loss tävling
    Lycka till
    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Super snyggt kort och det blir ju så himla snyggt när man maskar :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Så koselig julekort! Herlige nisser, så flott maskert!
    klem Unni

    SvaraRadera
  8. Läckert kort! Snygg maskning, dom är ju som gjorda att maska ihop :)
    Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  9. Så fint kort gillar din maskning. Hoppas du vinner tävlingen.
    Kram Ulla

    SvaraRadera