tisdag 21 januari 2014

Emma har pysslat

Nu blir det bröllop för Emma och Olle! Inbjudningarna är klara och utskickade och jag vill gärna visa er korten, som Emma gjort. Idén har hon hittat på nätet och jag tycker den är så kul. Man vrider den inre cirkeln genom att dra i den lilla "hjärteploppen" och då kommer textinfo upp i det lilla hålet innanför. Alltså, man drar till exempel till texten "Vem?" i den yttre cirkeln och då står det vilka som ska gifta sej osv.

Fiffigt!

Emma har gjort det mesta själv, all jobbig klippning av papperscirklar och utstansning av "ploppar" och hjärtan och baksidestext och jag vet inte allt. Jag har bara bistått med lite stämpling och textning.

Texten "Välkommen till vårt bröllop" är embossad i silver, men det syns inte så väl på bilden.

På baksidan finns hela inbjudan som vanlig text också, ifall någon inte riktigt förstår sej på framsidan... *S* ... plus lite telefonnummer och så.

Även kuverten dekorerades med den supersnygga stämpeln från Phunnyface.

7 kommentarer:

  1. ååå, vilken idé! Vad fina!

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    De här bröllopskorten blev ju sååå läckra och vilken kul idé med snurran:)) Stämpeln och texten var sååå vacker:)) Gästerna kommer garanterat bli glada för den fina inbjudan:)) Sååå duktiga ni har varit nu:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Tack så jätte mycket Nela :) du är bäst

    SvaraRadera
  4. Superfina!! Tokgillar idén :-)

    SvaraRadera
  5. Oi for en fantastisk god ide! Disse var kjempefine og så smarte :)
    klem Unni

    SvaraRadera
  6. Oj vilka fina... och lite annorlunda...
    kanske ska gifta om mig (med min man) ... så jag får göra lite inbjudningskort... *S*
    Tjing !

    SvaraRadera
  7. Super fina inbjudningskort och lite annorlunda roligt att hitta på något nytt som ingen annan har haft innan.
    Kram Ulla

    SvaraRadera