onsdag 23 april 2014

3D-box card

Jag gjorde ett kort av den här modellen till Alla Hjärtans Dag och nu har jag använt den igen. Jag gillar den skarpt! Ser så enkelt ut från början...

... men redan när man viker ner de första två flikarna anar man att det här är någonting lite extra!

När hela kortet är utvikt och lite ihoppressat blir det till en slags box, som kan ställas på valfri plats.
Stämpelmotivet med presenterna kommer från Phunnyface.

Jag har dekorerat med en bild på jubilaren, stjärnor och en passande text.

Och på baksidan finns det plats att skriva sin hälsning. Här finns även min personliga stämpel. Alla stämplar här på baksidan kommer från ROX.

Kortet visas idag på forsiden hos scrapping.no.

8 kommentarer:

  1. Så fint du gör Cornelia:) Snyggt blir det också med dina fina stämpeltexter. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint och roligt kort.
    Jag har också gjort sådana kort och dom är roliga att göra. Om du vill titta finns dom här: http://joytillsammans.blogspot.se/2014/04/nagra-fodelsedagskort.html
    Kram

    SvaraRadera
  3. Veldig stilig, du er så flink. Når jeg begynner å lage kort igjen skal jeg prøve å huske på denne og lage en slik. Takk for inspirasjon.

    SvaraRadera
  4. Oi, så kult dette var! Har du noen mal på dette, kunne virkelig tenkt meg å prøvd meg på et slikt en gang.
    Det var rett og slett superflott! :D

    SvaraRadera
  5. Jeg fant malen, dette skal prøves ut! :D

    SvaraRadera
  6. Så kanonfint 3D-box alltid lika genomtänkt med dekorationer.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  7. For et fint og fargeglad kort.
    Du er dyktig :-D

    SvaraRadera
  8. Kult!
    Du har så mange litt annerledes kort, utrolig lekre og forseggjorte.

    SvaraRadera