måndag 21 april 2014

Laptop-kort

Jag fick en beställning på ett kort som gärna fick se ut som en laptop och ha någon sorts anordning för att ge pengar... just såna roligheter som jag gillar att klura ut!

Här är resultatet. En enkel utsida med mottagarens namn, bara.

När man viker upp kortet blir det till en liten laptop med hjälp av en skärm och ett tangentbord, som jag sökt reda på på nätet och skrivit ut. Texterna har jag stansat ut med hjälp av ett par olika Quickutz-alfabeten; Blossom Grand och Typist.

 Sen kan man vika ner "tangentbordsfliken" och då ser kortet ut på detta sätt :)

Killen är en stämpel från Phunnyface, liksom datorn på tagen. Fast datorn är en del av en större stämpel, så den har jag helt sonika klippt ut ur ett stämplat motiv. Färgläggningen har jag som alltid gjort med tombowspennor på akvarellpapper.

Bakom den sneda remsan kan man stoppa ner både tagen och sedlar som ett bidrag till en alldeles egen dator.

Min personliga stämpel (från ROX) har jag placerat på utsidan, förstås. Den sitter på banderollen som håller kortet samman.

9 kommentarer:

  1. Ha ha du är ju bara för fiffilurig :D så himla häftigt kort :D

    SvaraRadera
  2. Åh vad smart gjort! Verkligen ett superfint och finurligt kort :-D

    SvaraRadera
  3. Super bra gjort, så finurligt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Super bra gjort, så finurligt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow,så kult og gjennomført.

    SvaraRadera
  6. woho du er helt RÅ!! Helt fantastisk stilig! Heldig gutt...

    SvaraRadera
  7. Kjempestilig! Smart med utbrettinga inni kortet!
    klem Unni

    SvaraRadera
  8. Wow, så snyggt! Du är så påhittig Cornelia och resultatet blir alltid så fint. Gillar din stil!

    SvaraRadera
  9. Fan'en din må skrive her også <3 Skrev på scrapping.no så ta ordene virkelig til deg! Du er bare helt fantastisk utrolig super dyktig kreativ <3 Jeg bare elsker korta du lager, og ønsker at jeg en gang skal komme bittelitt i nærheten av deg <3 Kunne så tenkt meg å lifta dette kortet om lov, men leter så etter dataskjerm og tastatur som jeg kan bruke, men ingen blir som dine når jeg skriver de ut :( Har du ett hint, eller husker du på hvilken nettside du fant dine! Hadde blitt super glad for tips......denne kroppen klarer ikke lete så lenge om gangen, men håpet på å kunne lage noe sånt en gang er enorm <3 <3 <3 Ønsker deg alle lykke i videre arbeidet, og jeg gleder meg så til å følge deg videre <3 <3 <3

    SvaraRadera