torsdag 15 maj 2014

Ett babykort igen

Förra veckan visade jag ett babykort, väldigt snarlikt detta. Men det föll sej som så, att jag skulle göra två kort ungefär samtidigt och de ska ju inte ges till samma person... så därför fick de bli lika. Här är kortet tillsammans med ett par små söta sockar, som jag packade in i cellofan och knöt om med samma rosa band som jag använde på kortet.

Kortet ser ut såhär. Motivet är från Phunnyface, stämplat direkt på mönsterpappret och lite färglagt med tombowspennor.

Vacker sked och söt nallecharm från ROX Stamps. Tagen med namnet har jag skrivit ut med datorns hjälp, förstås.

 Insidan.

Och baksidan i vanlig stil.

6 kommentarer:

  1. Enda et nydelig babykort. Veldig stilig å stemple rett på mønsterpapiret!
    klem Unni

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Detta dopkortet blev lika fint som det andra:)) Gulligt att skicka med ett par sockar också:))
    Alltid lika roligt att kika in till dig:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket sött kort. Jättefin stämpel och dekorationer.
    Kram och ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Åh wow så sött så man storknar (haha...storknar ;-) )...ger en verkligen inspiration inför när man själv ska fixa nått liknande kort till mitt första systerbarn :-)

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Sååå glad jag blev av din kommentar idag :) Trodde alla tröttnat på min blogg då jag varit urusel på att uppdatera :( Haft funderingar å nu när jag såg din kommentar blev jag lite sugen på att lägga upp lite :)
    Har fortfarande scrapsvacka men lite har jag fått gjort så kanske ska lägga upp det framöver :)

    Min kommentar hamnar så här långt ner då jag scrollat mig hit å kollat på allt du gjort å du gör precis lika fina saker som alltid!! Varierar så mycket vad du gör å dina insidor på dina kort - jag älskar dom!!!!

    Här går livet sin gilla gång, scarpsvackan beror mest på barnen...men även lite tror jag pga att kärleken fångat mig sedan ett tag tillbaka :) börjar ordna sig för sonen å vi bar på första flytta-hemifrån mötet i tisdags så inflyttning på gruppboendet blir antingen 1/11 el 15/11!! Låter kanon, men en sak jag inte var beredd på när man flyttar till en gruppbostad var den friheten de har, det gjorde mig paff att de får gå å komma som de vill.
    Önskar dig en jättefin midsommar!!!!
    Stor kram från mig!

    SvaraRadera