lördag 29 november 2014

Att byta skola

Den här PL-sidan till Alice kom till för att jag hade en baksida på en plastficka som behövde fyllas med "någonting". Jag hade absolut inga foton alls att utgå ifrån men tidsmässigt låg sidan mellan sommarbilderna och en sida med foton tagna senare på hösten.

Jag funderade lite och kom fram till att då hade ju Alice bytt skola - kunde jag göra något kring det? Jag bad hennes faster Vickan att kolla på Instagram och Facebook om hon kunde hitta några bilder som Alice lagt ut... men det var knapert. En skärmdump från telefonen med ett foto på gamla klassen och så några enstaka andra bilder, dock inget från själva skolan. Jag valde "tokfotot" på Alice och den där telefonbilden och sen surfade jag runt lite och sökte på skolorna.. och jodå, det fanns lite bilder att hämta där.

Så... av i stort sett ingenting kom denna sida till!

 Här kan man kika lite närmare på saker och ting...

 ... som "knasbilden" på Alice, till exempel.

Gamla och nya skolan..

... och sista fickan, nere i hörnet, dekorerade jag i lite "skol-stil". Washi-tejp med siffror och bokstäver, plustecken i plast och en liten klok uggla.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med den här sidan, trots att den kom till nästan bara som utfyllnad *S*

3 kommentarer:

  1. Hej Cornelia!
    Du kan göra allt av ingenting;) Sidan blev jätte läcker och ett kul minne för Alice:)) Det är alltid lite spännande för barnen att byta skola och kanske lite "pirrigt" också.

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Svårt att tro att denna sid kommer från "i stort sett inget" :) Tycker den är fantastisk och dessutom dokumenterar den ju något så viktigt som skolbyte :) Riktigt snygg!!!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Ett fantastiskt kreativt projekt med ett härligt potpuri av bilder!
    Din fantasi är makalös!
    Så snyggt och ett fint minne.
    Kram// Elisabet

    SvaraRadera