torsdag 6 november 2014

Fars dag på söndag

Ingen har väl missat att det är Fars dag på söndag. Jag har gjort några kort på beställning och ett till min egen pappa också, förstås.

Här är ett beställningskort till en pappa som gillar att fiska.

 Motivet har jag stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor, precis som vanligt. Sen klippte jag ut det för att limma fast det på mönsterpappret här, Men att klippa ut fiskespöt och -linan blir ju inte värst bra... så jag stämplade helt enkelt en gång till, direkt på mönsterpappret och limmade själva fiskaren ovanpå. Och på så sätt slapp jag klippa ut de smalaste linjerna.

 Insidan har stämplar från ROX Stamps...

 ... liksom det läckra fiskskelettet.

Min personliga raggsockastämpel är även den tillverkad av ROX, men det vet väl alla vid det här laget *S*

2 kommentarer:

  1. Så flott farsdagskort! Stilig med motivet rett på det blå mønsterpapiret!
    klem Unni

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Det kortet kommer garanterat bli uppskattat:) Jätte läckert:) Det där fisk skelettet gillade jag, så även texten:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera