måndag 10 november 2014

Skridsko-kort

Fick en beställning på ett 50-årskort. En kille som gillar Brynäs IF, som alltså spelar hockey (ifall nån är lika obevandrad som jag i sportens värld *S*).

Jag hade i stort sett inga idéer alls, förutom att jag förstås måste hålla mej till klubbfärgerna - svart, rött och gult. Men så fick jag ett tips från gulliga Renate, som skickade mej den här länken och vips! hittade jag den perfekta inspirationen till detta skridskokort!

Tack för att du delade med dej av ditt fina kort, Trollkatta, och tack Renate, för att du skickade länken till mej!

Jag ville inte dölja skridskon (som jag hittade på nätet) med alltför många dekorationer, så det blev ytterst sparsamt... bara namnet i rött, några blommor i gult och så klubbmärket på skridskoskaftet (syns inte här). 3D-lack på bokstäverna.

 Kortets insida. Grattistexten är en die från ROX.

Och baksidan. Stämplar från ROX.

5 kommentarer:

  1. Hej Cornelia!
    Wow! vilket superläckert skridskokort, me like:)) Du är fantastiskt duktig på att göra personliga kort:)) Hoppas både beställaren och mottagaren blev nöjda:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Riktigt, riktigt läckert!!! Och så ovanligt!
    Jag är inte själv insatt i hockey alls, men jag bor ju i "Brynäs-förort", så lite fastnar när man läser tidningar och ser på tv :)
    Är säker på att mottagaren uppskattade kortet jättemycket!
    Kram//Elisabet.

    SvaraRadera
  3. Så utrolig kult kort! Denne ideen må jeg huske på! :D

    SvaraRadera
  4. Wow wow wow!!!!
    Som du kanske förstår älskar jag ju detta kort :) Så fräckt med ett skridsko kort !!!! urlöxkert och så snyggt!!
    Oj, det var väldigt tråkigt att höra, skönt att hlra att det ändå gått bra för din sambo. Har tyvärr oxå fått sett detta under året som gått då min 30-åriga rumskompis drabbades av samma sak. Det har gått bra för henne oxå men hon går fortf på massa undersökningar och rehan och är mkt trött. Önskar all lycka till återhämtning för både dig och din sambo och förstår hur tufft ni har/har haft det <3
    Stor kram från mig!!

    SvaraRadera
  5. Så stilig! Jeg liker så godt slike personlige kort!
    God helg!
    klem Unni

    SvaraRadera