fredag 12 december 2014

Ljus som present


Jag gillar snabbgjorda och användbara små presenter och vad kan väl passa bättre i dessa juletider än att ge bort ett par fint inslagna ljus?!

Enkla tags med en stämpel från ROX...

 ... knöt jag med rött glansigt snöre i cellofaninpackade ljus.

Ljusen hålls samman med en "mag-banderoll" i samma papper som tagsen. Några har jag dekorerat med den här lilla söta figuren från Walzing Mouse Stamps. Längs kanterna har jag använt mej av ett par olika kantstansar. Ett enkelt sätt att piffa till saker och ting.

Och dessa ljus är vad jag fyller lucka nummer 12 i scrapping.no's adventskalender med. Snart är det faktiskt jul!

5 kommentarer:

  1. Snyggt med ljusen, enkelt och en uppskattad present, kanske att jag tar efter dig hihi
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att få ge bort så fina presenter som du gjort, blev väl väldigt uppskattat.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Supersnygga tags!!!
    Textstämpeln gillade jag jättemycket :)
    Kram iffa

    SvaraRadera
  4. Men åh, så gulligt! Det skulle inte jag kalla för enkla presenter :)
    Väldigt fina och personliga och den lilla fågeln är ju bara för söt.
    Vill också gratulera dig till din plats som DT! Du kommer att göra så många fina alster.
    Önskar dig en trevlig helg! Kram// Elisabet

    SvaraRadera
  5. Hej Cornelia!
    Super snygga ljuspaket, me like:)) Så det var det du skulle använda den lilla pippin till:)) Jag tycker inte det ser ut som "enkla" paket;) du har ju lagt ner mycket jobb på dem, de är sååååååå läckra:))))

    Ha nu en skön Lucia:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera