torsdag 5 februari 2015

Grattis Hillevi!

Kom plötsligt på att min vän Hillevi fyllde år. Det blev ett hastigt kort, som ändå postades på själva födelsedagen och alltså kom fram för sent.

En djupdykning bland mina restpapper resulterade i dessa... djurspåren är perfekta, eftersom mottagaren kan allt om djur och spår och ständigt rör sej i skog och mark tillsammans med sin hund. På "vimplarna" är det fotspår och tassavtryck som får symbolisera alla dessa promenader. Lite "växter" bakom och så pappret allra längst bak.. det heter "Skogspromenad - Halsduk" *S*

Textstämpeln är embossad i brunt med chokladdoft, hoppas att den satt i litegrann när kortet kom fram!

 Den lilla charmen i form av en anka... ja, den förstår Hillevi!

På insidan byter kortet stil litegrann. Jeans och tröja... det är kläder som min vän gillar... och de får symboliseras av de här pappren.

 En datumstämpel med födelsedags-datumet.

Och så till sist, kortets baksida i känd stil. Stämplar från ROX.


Jag hittade den här käcka skissen från Mojo Monday, som jag använde som utgångspunkt för mitt kort.

11 kommentarer:

  1. Hej Cornelia!
    Så härligt kort du gjort till din vän. Vilka superläckra papper du använt, det där jeanstyget gillade jag:)) Vilket märke är det? Va! finns det doft på embossing pulver, det har jag missat! Texterna är jätte fräna, du har såååå många läckra textstämplar:))
    Jag tror hon blev superglad för det läckra kortet:))

    Må så gott:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosa med bubbelgum-doft och brunt med chokladdoft har jag sett, men mest använder jag det bruna för att det är så snyggt (rosa har jag inte själv).
      Jeanspappret kommer från den norska tillverkaren Papirdesign, hur fint som helst är det!

      Radera
  2. Så kult kort! :-) Tusen takk for pakken med januar -RAKen som jeg fikk i dag, med det koselige kortet. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack, du fantastiska! Och JA! Det doftar choklad fortfarande! /Glada hälsningar, Hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, så värst fantastisk är jag inte, men såklart att du ska ha ett kort när du fyller år! Det är du värd.

      Radera
  4. Kortet är så superläckert och texten är underbar
    lördagskramar från Titti

    SvaraRadera
  5. Snyggt kort! Vilka härliga papper inuti! :)

    SvaraRadera
  6. So lovely. Thanks for playing along with Mojo Monday!

    SvaraRadera
  7. Så snyggt kort! Jag har varit inne och kikat på deras skisser några gånger men inte fått iväg något bidrag än. Lycka till i utmaningen :-)

    SvaraRadera
  8. Så snyggt kort! Jag har varit inne och kikat på deras skisser några gånger men inte fått iväg något bidrag än. Lycka till i utmaningen :-)

    SvaraRadera