fredag 24 april 2015

Shaker card för Hjerteboden

Fick en beställning på ett grattiskort med resetema. Då jag gjort sådana kort tidigare till samma tjej var jag ganska tom på idéer från början. Men när jag funderat några dagar kom jag på att jag ju har en packe med PL-kort med resetema. Kanske kunde jag använda något av dem? Bläddrade igenom bunten och hittade detta... perfekt!

Gjorde ett shaker card med små fina stenar, som jag tror kommer från Kleopatrastranden i Alanya, Turkiet, om jag inte minns alldeles fel.

Ett urgammalt papper från Teresa Collins fick bli insidan på kortet. En liten cirkel att skriva i fick det bli och på vänstersidan finns en skåra i pappret, ägnad att stoppa ner presentkort i.

Baksidan.

Det fina PL-kortet, som jag använt som motiv på kortets framsida finns hos Hjerteboden!
 
Detta kort hittar du också som inspiration hos scrapping.no.

6 kommentarer:

  1. Du er bare helt utrolig på kortene du lager.. dette var bare såååå.. ja har nesten ikke ord.. Utrolig stilig, flott og så gjennomført. Digger det!!!

    SvaraRadera
  2. Så roligt med det där shaker kortet, snyggt gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt kort & så läckert med de små stenarna, kul idé!

    SvaraRadera
  4. Wow så snyggt Cornelia! Verkligen läckert med stenarna och texten gillar jag också.

    SvaraRadera
  5. Så snyggt Cornelia! Och så coolt med stenar i shakern!!! Det kommer jag också prova nån gång!!

    SvaraRadera
  6. Kjempeflott kort! Herlig med steinene! Du er virkelig kreativ Cornelia!
    klem Unni

    SvaraRadera