söndag 3 maj 2015

Gotteri-lotteri

Jag har fyllt år. Mina gäster (och kolleger på jobbet) fick en varsin liten "förpackning". Snabbt och enkelt ihopkommet av restpapper.

 Undrar vad som döljs därinne?

 Fin vårstämpel, som jag har haft i många år.

Hade jag haft vitt kardborreband hade det ju såklart varit snyggare, men nu hade jag bara svart, tyvärr.

Innehållet... tre godisar och en liten lott. Ingen vann dock något mer än fem ynka kronor. Så synd!

 Påsen är fastknuten genom bakstycket såhär.

Gjorda som inspiration till Hjertebodens maj-utmaning, som har "firande" som tema. Vad som helst som firas är gångbart som tävlingsbidrag, så kika in HÄR och var med, du också!

Inspiration till dessa fick jag från norska Trude, som i sin tur påstår att hon inspirerats av mej. Så, vi inspirerar väl varandra?!! *S*

9 kommentarer:

  1. Så søte disse var! Og så koselig med små gaver til gjestene. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj så fina, måste nog lifta denna idén :D om det är ok?

    SvaraRadera
  3. Så kreativ du är, att hitta på så enkelt och trevlig present att ge bort. De är superfina.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  4. Hej Cornelia!
    Grattis i efterskott vännen:))
    Sååå läckra små påsar du gjorde till dem, du är sååååå snäll:)) De var superläckra!

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  5. Gratulerer med dagen som var! Så herlige poser du har laget, og så snill du er som gir bort til andre på din bursdag!
    klem Unni

    SvaraRadera
  6. Men du, då... :) Ger de andra så fina presenter när det är du som fyller år.
    Grattis i efterskott!
    //Elisabet

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis flera dagar i efterskott!!!! Vilka härliga presenter du ger bort! Som alltid så snyggt gjorda!!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera