torsdag 13 augusti 2015

Bröllopskort

Till ett riktigt friluftspar har jag gjort ett bröllopskort med embossade papper i vitt och med detaljer som hampasnöre och trähjärtan, för lite mer rustik känsla.

 Lite fickor och annat skulle få plats på insidan...

 ... så jag fick göra ett kort med rygg.

Kortet hålls samman med ett par starka magneter under det embossade pappret och ser ut såhär när man öppnar det.

Texten i mitten är från ROX.

Fickorna är gjorda av en papperspåse som jag delat. De blir då lite rymligare än om man bara viker ett papper på mitten, liksom. Och man får plats med flera tags, kanske presentkort eller annat också.

I fickan till höger har jag placerat dessa tre tags, med skotsk-svenska flaggor (eftersom brudgummen är från Skottland och bruden från Sverige), namnen på paret samt plats och datum för vigseln.

 Och under högra fickan finns ytterligare ett foto på paret.

Baksidan pryds av min personliga stämpel samt en bit av en vacker text, båda från ROX.

3 kommentarer:

  1. Hej Cornelia!
    Men så läckert bröllopskort, me like:) Häftig vikning! Embossingfoldern du använt var jättesnygg:) Vackra texter
    smart med de itu klippta påsarna:) Bröllopsparet blev garanterade supernöjda:))
    Du är så duktig:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Men så snyggt Cornelia! Kombinationen vitt och natur är så snyggt tycker jag. Snygg design och fina texter :-)
    Tack för kommentarer inne hos mig. Jag har varit på semester och därför inte kunnat svara förrän nu. Jag har skrivit en förklaring till hur jag gjorde akvarellporträttet som svar under din kommentar. Hoppas att du vågar prova att göra ett :-) Ha det gott! Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Det slår ju aldrig fel, att man hittar något att inspireras av på din blogg. Härliga askar, fina kort, presentförpackningar mm. tack för alla tips tills nästa gång :D

    SvaraRadera