tisdag 20 oktober 2015

Ett slags shaker-card

Ett beställningskort till en man som skulle få gå-stavar i födelsedagspresent. Det lilla motivet hittade jag på nätet och så monterade jag det bakom en "bubbla" av plast. I bubblan lade jag pärlor som kan bilda mottagarens namn.

Den lilla grodan anspelar på motivet, som är en aning makabert... titta själva! En stackars groda har råkat bli spetsad på gåstaven(!).

Promenadpiller måste man väl ha, om man ska ut och gå. Eller hur?! Ljusgröna strösselkulor i en söt liten flaska av glas (från ROX). Några strimlor av mönsterpappret blir till dekoration här. Ville inte ha så mycket blommor och "tjafs", det är ju ett kort till en man.

 Insidan.

Baksidan med en ny personlig stämpel (även den från ROX).

5 kommentarer:

  1. Kjempeflott kort, det motivet var bare så herlig! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort, så kanon fin bild på den promenerande killen, såg att grodan var spetsad på staven innan du hade skrivet om grodan vis sidan om.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Urläckert kort! Så kul stämpel, stackars groda;) Insidan blev superfin också:))
    Beställaren och mottagaren blev garanterat nöjda:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Underbart kort! Så genomarbetat och välgjort som vanligt! Och just nu ångrar jag massor att jag inte köpte billiga bokstavspärlor när jag var på Skolforum... Typiskt, tänkte ju att "men jag pärlar ju inte". Knasigt, men då vet jag vad jag ska skriva på shoppinglistan framöver... Underbar idé! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Coolt kort , det blev ju toppen som shaker card
    tycker mycket om söta pillerburken , kanske är bra nu
    så han kan gå med sina stavar för fullt innan snön kommer
    snygg insida med fina texter .
    Kram från Titti och ha det så gott

    SvaraRadera