onsdag 7 oktober 2015

Konservburk

Fick en beställning på ett kort till en kvinnlig chef som fyller 50. Det enda önskemålet var att det skulle finnas en flock får på det, en flock som skulle symbolisera arbetslaget som uppvaktar henne.

Efter en tids funderande så blev det inget kort utan en altrad konservburk istället och här är resultatet.

Pappret med fåglarna är från Studio Calico och när jag fick hem det var jag först inte så väldigt förtjust i det, men här tycker jag att det passar jättebra!

Fåren är utstansade med en dubbel-die från Quickutz. Det är lite pyssel att montera ihop dem med alla ben och smådetaljer som ska limmas. Men söta blir de!

Burkens baksida. Pärlband och metalldekoration från ROX.

På locket finns ett "extra-lock" i dubbel, svart kartong, Mellan kartonglagren har jag placerat en stark magnet, som håller fast locket på locket, om ni förstår hur jag menar?

Man kan alltså lyfta av locket med dekorationerna och då ser burken ut såhär. Den är öppnad med vanlig konservöppnare i botten, så att överdelen är intakt på detta vis.

I botten limmar jag fast en annan dubbel kartong, den här med min personliga stämpel på. Den kommer från ROX, den med.

Innan jag limmar fast botten ska det stoppas in en cellofanpåse med praliner samt ett presentkort. Presentkortet ska ligga i den lilla "foldern" längst ner och tagen ska knytas med ett snöre runt pralinpåsen.

Här finns precis plats för ett presentkort i kreditkortsstorlek samt utrymme att skriva namnen på dem som ger presenten.

En kul och lite annorlunda 50-årspresent!

4 kommentarer:

  1. Så kul denne var! Morsomt å se ting fra deg igjen her på bloggen. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Men hur läckert var inte det här burk kortet!! Supersnyggt:))
    Härliga papper, dies och dekorationer:)) Du är sååå duktig Cornelia och har sån fantasi:))))
    Alltid lika inspirerande att kika in till dig:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Super snyggt :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss


    http://gurkiss.com/scrapbooking

    SvaraRadera
  4. Den här gillar jag, tack för tipset vad man kan stoppa in. var kommer dessa söta stämplar ifrån? De är mycket användbara.

    SvaraRadera